February 25, 2021

Alles wat jy moet weet oor stres

Gelukkig is daar baie maniere om stres te hanteer, en daar is effektiewe behandelings vir angs en depressie wat daarmee verband hou.

Alles wat jy moet weet oor stres. Foto: Pexels

Alles wat jy moet weet oor stres. Foto: Pexels

Stres is ‘n situasie wat ‘n bepaalde biologiese reaksie veroorsaak. As jy ‘n bedreiging of ‘n groot uitdaging ervaar, het dit ‘n effek op die chemikalieë en hormone in jou liggaam.

Spanning veroorsaak ‘n veg-of-vlug-reaksie om die stressor te beveg of daarvan weg te hardloop. Na die reaksie moet jou liggaam gewoonlik ontspan. Te veel konstante stres kan jou gesondheid op ‘n langtermyn basis negatief beïnvloed.

Is alle spanning sleg?

Stres is nie noodwendig ‘n slegte ding nie. Dit kan gesond wees as dit jou help om ‘n ongeluk te vermy, ‘n kort sperdatum te haal of chaos te hanteer.

Ons voel almal soms gestres, maar wat die een persoon stresvol vind, vind die ander dalk nie.

Maar stres moet tydelik wees. Jou liggaam moet binne ‘n kort tydjie na sy natuurlike toestand terugkeer sonder enige negatiewe gevolge.

Aan die ander kant kan ernstige, gereelde of langdurige spanning geestelik en liggaamlik skadelik wees.

Dis nie altyd moontlik om spanning heeltemal uit te skakel nie, maar ons kan leer om dit indien moontlik te vermy en dit te hanteer as dit onvermydelik is.

Soorte spanning

Daar is verskillende soorte spanning, insluitend: akute spanning, episodiese akute spanning en chroniese spanning.

Akute stres gebeur met almal. Dit is die liggaam se onmiddellike reaksie op ‘n nuwe en uitdagende situasie. Dit is die soort spanning wat jy kan ervaar as jy ‘n motorongeluk rakelings vryspring.

Episodiese akute spanning is wanneer jy gereeld episodes van akute spanning het. Dit kan gebeur as jy dikwels angstig is en bekommerd is oor dinge wat jy vermoed kan gebeur.

As jy vir ‘n lang periode hoë stresvlakke het, het jy chroniese spanning. Langdurige spanning soos hierdie kan jou gesondheid negatief beïnvloed.

Simptome van spanning

Net soos ons elkeen verskillende dinge het wat ons laat stres, kan ons simptome ook verskil. Alhoewel jy waarskynlik nie almal sal hê nie, is daar ‘n paar dinge wat jy kan ervaar as jy onder spanning is.

Dit sluit in chroniese pyn, slapeloosheid en ander slaapprobleme, laer seksdrang, spysverteringsprobleme, eet te veel of te min, sukkel om te konsentreer en besluite te neem, en moegheid.

Streshantering

Die doel van streshantering is nie om heeltemal daarvan ontslae te raak nie. Dit is nie net onmoontlik nie, maar soos genoem, kan spanning in sommige situasies gesond wees.

Om jou spanning te kan hanteer, moet jy eers die dinge wat jou spanning veroorsaak, identifiseer. Stel vas watter van hierdie dinge vermy kan word.

Met verloop van tyd kan die bestuur van jou stresvlakke jou risiko vir stresverwante siektes verlaag. En dit sal jou ook help om daagliks beter te voel.

Hier is ‘n paar basiese maniere om stres te hanteer:

  • Handhaaf ‘n gesonde dieet
  • Mik vir sewe tot agt ure van slaap elke nag
  • Oefen gereeld
  • Verminder die gebruik van kafeïen en alkohol
  • Bly sosiaal besig sodat jy ondersteuning kan kry en gee
  • Maak tyd vir rus en ontspanning, of selfversorging
  • Leer meditasietegnieke soos diep asemhaling

As jy nie jou stres kan hanteer nie, of as dit gepaard gaan met angs of depressie, gaan sien dadelik jou dokter.

Terwyl stres ‘n normale deel van die lewe is, is te veel stres duidelik skadelik vir jou liggaamlike en geestelike welstand.

Gelukkig is daar baie maniere om stres te hanteer, en daar is effektiewe behandelings vir angs en depressie wat daarmee verband hou.

Lees meer hier.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: